Moderní učitel v 2. kole

A projekt Moderní učitel docela nenápadně pokračuje. Do 2. kola se zapojili pedagogové v 8 pracovních skupinách, které se ke svým aktivitám scházejí v Českých Budějovicích, Táboře, Kardašově Řečici, Prachaticích, Sudoměřicích u Bechyně a Veselí nad Lužnicí.  Nejžádanějšími moduly jsou opět interaktivní tabule  ACTIV i SMART a odpovědní systémy. Během jednotlivých setkání pronikají jihočeští učitelé stále hlouběji do problematiky využití multimediální techniky ve výuce. Teoretické poznatky vzápětí spojují s potřebnou praxí a užitečným výstupem je i tentokrát tvorba výukových materiálů podle všech správných pravidel, a to pod dohledem zkušených lektorů. Zkrátka i tento projekt sleduje jako hlavní cíl zkvalitnění a modernizaci výuky a zvyšování zájmu žáků o učení prostřednictvím učitelů, kteří se průběžně vzdělávají a neustále rozšiřují své znalosti a dovednosti.  A vědět, umět a znát stále více – to by mělo být hlavním posláním každého pedagoga!

První skupina pedagogů skončila

Se závěrem roku 2012 dospělo do cíle 8 skupin účastníků 1. části projektu „Moderní učitel a multimedia“, který naše zařízení v současné době realizuje. Během podzimu se pedagogové účastnili naplánovaných setkání, na jejichž programu bylo seznamování s multimediální technikou, pronikání do tajů její obsluhy i následné využívání ve výuce. A protože je projekt určen pro celý jihočeský region, setkávali se lektoři s účastníky

  • modulu „Interaktivní tabule“ na školách v Bělčicích, Blatné, Českých Budějovicích, Dačicích, Táboře a Zlivi
  • modulu „Digitální fotografie“ v Českých Budějovicích
  • modulu „Odpovědní systémy“ v Českém Krumlově.

Současně s výukou v jednotlivých modulech byl vytvořen „výukový portál“, na něž jsou ukládány materiály vytvořené a používané projektovými lektory. Je k dispozici každému, kdo si potřebuje oživit, doplnit či jenom upřesnit poznatky získané během společné práce ve skupinách.

A jaký byl závěr projektového programu? Ne, tentokrát žádná konference, žádné prezentace ani závěrečné práce. Závěr byl totiž stejně praktický a ve výuce využitelný jako všechny další aktivity v rámci tohoto projektu. Tečku za zvládnutí modulu udělaly dumy vytvořené během závěrečných setkání a za odborné asistence příslušného lektora. A jejich přednosti? Věcná i technická správnost, vytvoření kvalitního vzoru pro další tvorbu a možnost konzultovat správnost vlastních nápadů.

Nezbývá tedy než prvním projektovým účastníkům poblahopřát ke zvládnutí dalšího kroku na cestě za zvyšováním informačních a technických kompetencí a popřát, aby jejich nové metodické postupy našly tu správnou odezvu u jejich žáků.

Digitální hudba?

Jiří Novák je posilou našeho lektorského týmuZdá se Vám, že ta nemá ve škole co dělat? Nebo si neumíte představit, jak něco takového vůbec vypadá? Pokud učíte hudební výchovu anebo máte hudbu jenom tak prostě rádi a je neoddělitelnou součástí Vašeho života, rozhodně by mohl být pro vás modul Digitální hudba více než zajímavý. Jaká kouzla se s ní dají za pomoci multimediální techniky dělat, jak vést.

žáky, studenty, ale třeba i dospělé k vytvoření si vztahu k hudbě, a to ne pouze té populární, která je právě „in“, je dnes poměrně náročné.

Že to ale jde, o tom by Vás rozhodně přesvědčil lektor tohoto modulu, hudebník tělem i duší – pan Jiří Novák, zřizovatel a ředitel Druhé soukromé základní umělecké školy, s.r.o.

A spojení hudby s multimédii je rozhodně výzva, nemyslíte?

Zda bude tento modul v 1. pololetí otevřen, to závisí třeba právě na Vás.

Byli jste na Dnu s multimédii?

phoca thumb m IMG 0806Ne? To je škoda. Byli byste se totiž dověděli přímo od projektového týmu a lektorů všechno, co by vás mohlo o projektu Moderní učitel a multimédia zajímat. Ti, co se pro cestu na ZVaS přece jenom rozhodli, mají dnes určitě úplně jasno. Dozvěděli se všechno o obsahu nabízených workshopů, mohli se domluvit na vhodných termínech, zjistili, co je pro ně opravdu maximálně zajímavé či potřebné z úst odborníků. A že učit se pracovat s multimédii neznamená promarnit zbytečně drahocenný čas, o tom je přesvědčili hosté v doprovodném programu. Jejich praktické ukázky toho nejnovějšího a nejmodernějšího, co lze na současném „multimediálním“ trhu spatřit, je utvrdily v tom, že moderní učitel se bez stále se rozšiřujících znalostí a dovedností práce s multimédii asi opravdu neobejde.

Hodnocení účinnosti či úrovně Dne s multimédii proběhlo tentokrát zcela specifickou formou. Už v jeho průběhu se objevovaly nové přihlášky do modulů, které jsou připraveny na toto pololetí. A to je odpověď zcela jasná.

Už jste si také vybrali ten svůj modul? Několik volných míst najdete ještě zde.

Fotoreportáž naleznete fotogalerie.

Moderní učitel začíná s plným nasazením

Navzdory datu v kalendáři, které ještě připomíná prázdniny, projektový tým pilně pracoval. Připravil jednu z nejdůležitějších fází celého projektu, kterou je VÝBĚROVÉ ŘÍZENÍ na techniku, která hraje spolu s lektory – odborníky hlavní roli.

Ve čtvrtek 30. srpna proběhlo výběrové řízení, které bylo velmi pečlivě připraveno projektovým týmem. Nabídky dodavatelů, kteří projevili o naši výzvu zájem, byly podrobně prozkoumány a vyhodnoceny, stanoveno bylo jejich pořadí podle toho, do jaké míry nabídky korespondovaly s požadavky. Výsledky tohoto výběrového řízení byly postoupeny do Rady kraje, která se sejde 11. září 2012. Pokud je schválí, nastane okamžik pro podepsání smlouvy mezi vítězným dodavatelem a statutárním zástupcem ZVaS, a dodavatel bude moci začít plnit své závazky.

Výběrové řízení ale nebylo jedinou letní projektovou aktivitou. Byly vypsány konkrétní termíny na první workshopy a bylo připraveno první společné setkání Vás – moderních učitelů, které rychle se zdokonalující technika nenechává lhostejnými.

DEN S MULTIMÉDII je pro Vás připraven již na 12. září 2012. Nezapomeňte se s programem seznámit na www.zvas.cz, multimedia2.zvas.cz.

Více článků...