O modulech

Interaktivní třída

Modul zaměřený zejména na práci s interaktivními technologiemi SMART (SMART Technologies) a ACTIV (Promethean) nabídne 4+2 setkání za pololetí.

V rámci těchto setkání si účastníci

  • zopakují základní dovednosti práce s interaktivní tabulí,
  • vyzkouší zapojení a použití vizualizéru do výuky,
  • představí 3D technologie ve spojení se smíšenou realitou (Augmented Reality) a vizualizérem (pouze technologie SMART),
  • zažijí zapojení SMART Response (nebo ACTIV Vote, Expression či Engage) do procesu výuky, hromadné testování vědomostí žáků,
  • rozšíří dovednosti se SW SMART Notebook o Tvůrce cvičení, generování náhodných slov a objektů, vyhledávání dalších rozšíření na SMART Exchange
  • ... vše s ohledem na konkrétní SW k danému typu interaktivní tabule.

Dále se dozví

  • tipy pro lepší výukové materiály na interaktivních tabulích,
  • novinky v práci s interaktivním softwarem,
  • o autorském právu při tvorbě výukových materiálů,
  • mnoho dalších zajímavých poznatků.

Následná dvě setkání budou věnována praktické tvorbě digitálních výukových materiálů pro interaktivní tabule pod dohledem a za aktivního přispění lektora.

V případě zájmu lze obsah přizpůsobit i pro jiný typ interaktivní tabule.

Interaktivní tabule

Modul zaměřený zejména na práci s interaktivními tabulemi SMART Board a ACTIV Board nabídne 4+2 setkání za pololetí.

V rámci těchto setkání si účastníci

  • zopakují základní dovednosti práce s interaktivní tabulí,
  • vyzkouší práci s výukovým listem a objekty,
  • prozkoumají vlastnosti objektů a využití prostoru mimo tabuli,
  • zapojí nástroje klonovač, digitalizace obrazovky,
  • zažijí práci s vrstvami a odkazy,
  • připomenou a rozšíří nástroje Lesson Activity Toolkit, které slouží pro aktivizaci žáků,
  • nacvičí omezení a použití kontejnerů,
  • ... vše s ohledem na konkrétní SW k danému typu interaktivní tabule.

Dále se dozví

  • tipy pro lepší výukové materiály na interaktivních tabulích,
  • novinky v práci s interaktivním softwarem,
  • o autorském právu při tvorbě výukových materiálů,
  • mnoho dalších zajímavých poznatků.

Následná dvě setkání budou věnována praktické tvorbě digitálních výukových materiálů pro interaktivní tabule pod dohledem a za aktivního přispění lektora.

V případě zájmu lze obsah přizpůsobit i pro jiný typ interaktivní tabule.

Odpovědní systémy

Modul Odpovědní systémy je složen ze dvou workshopů, na kterých se účastníci dozví odpovědi na otázky

  • Co je to odpovědní systém?
  • Jak lze odpovědní systém zapojit do výuky?
  • Použití odpovědního systému bez interaktivní tabule?

a dále si vyzkouší a ověří

  • obsluhu žákovských odpovědních stanic ACTIV Expression a SMART Response,
  • import třídy do SW k odpovědnímu systému,
  • tvorbu testových otázek a pokládání ad hoc otázek,
  • zpracování a export výsledků,
  • odpovédání volným tempem (pouze ACTIV Expression).

Na tyto workshopy navazují dvě setkání, ve kterých si účastníci připraví své vlastní výukové sešity s testovými otázkami pod do­hledem lektora na konkrétní výukové téma.
Čtyři setkání budou zaměřena na odpovědní systémy ACTIV a SMART.

Digitální fotografie

Modul Digitální fotografie je rozdělen na jeden seminář zaměřený na opakování práce s digitálním fotoaparátem, následovaný jedním terénním workshopem v přírodě, kde si účastníci pořídí fotografický materiál. V následujících workshopech se ještě seznámí s interiérovou fotografií a pořízenou fotodokumentaci zpracují a upraví. Celý modul bude zakončen opět dvěma setkáními, při kterých si účastníci, za aktivního přispění lektora, zpracují fotografické materiály určené pro využití ve výuce.

Účastníci mimo jiné

  • proniknou do světa profesionálních úprav digitálních fotografií,
  • využijí ořez a barevnou kalibraci,
  • vyzkouší si retušování a korekci obrazových vad,
  • naučí se odstranit nedostatky fotografií, jako jsou kolinearita, červené oči, nerovný horizont, odlesky a stíny atp.,
  • upraví perspektivu, pleť, expozici, nerovný horizont, atp. u pořízených fotografií,
  • prozkoumají EXIF informace u fotografií a nastaví jim vodoznak,
  • utvoří fotogalerii s fotografiemi a seznámí se s on-line úložišti,
  • získají povědomí o dalších způsobech publikování a prezentování fotografického materiálu,
  • mnoho dalšího.

Celkem tedy modul nabídne 6 setkání.

Digitální hudba

Modul Digitální hudba je složen ze tří work­shopů, na kterých se účastníci

  • seznámí se SW pro hudební tvorbu,
  • vyzkouší si uložení zvukového komentáře k filmu,
  • vytvoří vlastní zvukové materiály, předěly a znělky,
  • mnoho dalšího.

Na tyto workshopy navazují dvě setkání, ve kterých si účastníci připraví své vlastní zvukové materiály využitelné v dalších modulech nebo pro vlastní potřeby výuky a jiných školních aktivit, jako jsou školní televize, školní rozhlas, internetové projekty atd. Modul tedy nabízí 5 hudebních setkání.

Digitální video

Modul zaměřený na pokročilejší práci a zpracování digitálního videa nabídne 3 set­kání zaměřená na praktické ukázky zpracování digitálního videa.
V rámci těchto setkání si účastníci

  • zopakují základní pravidla pro práci s videem, a jak pořizovat záběry,
  • připraví scénář,
  • natočí a zpracují záběry,
  • provedou střih pořízeného záznamu,
  • film doplní o titulky a ozvučení,
  • seznámí se s přechodovými efekty,
  • mnoho dalšího.

Následná dvě setkání budou věnována praktické tvorbě digitálních výukových videí pod dohledem a za aktivního přispění lektora.

Celkem 5 setkání bude zaměřeno na zpracování videa prostřednictvím profesionálního SW pro střih videa a mohl by být navazujícím na modul Digitální hudba.

Měřicí systémy

Modul zaměřený na využití měřicích systémů je rozdělen na

  • dva semináře,
  • dva terénní workshopy,
  • jeden praktický workshop.

Celkem tedy tento modul nabízí 5 setkání, ve kterých účastníci

  • uvidí ukázky práce s měřicí sadou,
  • seznámí se se senzory pro měření,
  • vyzkouší si přírodovědné pokusy,
  • zjistí, jak zapojit žáky do procesu měření.

Mimo jiné

  • se zúčastní praktického měření v přírodě - terénní workshop,
  • seznámí se s různými senzory pro měření fyzikálních a chemických veličin,
  • pořídí si vstupní údaje nutné pro realizaci závěrečného projektu - naměření příslušných hodnot,
  • za aktivní spolupráce lektora zpracují naměřené hodnoty a vytvoří výukový materiál použitelný ve výuce.